onsdag 9 december 2009

Skidor =)

Usch så dåligt med uppdateringar här... men träningen flyter på, och i vanlig ordning går det bättre med backträning, långpass och styrketräning än vad det gör med tempoträningen... jag ÄR inte snabb av naturen och just nu är jag definitivt snarare än sköldpadda än en hare. Kanske en anledning att jobba mer med intervallpass, men - jag har ett klart och tydligt mål inför nästa år, nämligen Swiss Alpine Marathon i Juli. Detta lopp kräver långpass och backstyrka. Jag skulle behöva bättre fart också för att bli bättre på att hålla någorlunda tempo även på längre distanser, men jag tror jag måste prioritera för att överhuvudtaget nå målet. Hinner liksom inte med båda till nästa år, så jag tänker att det får bli en massa långa och backiga pass nu varvat med ett intervallpass då och då.

I kväll bär det av till Ljustorp igen för att fortsätta till Vemdalen och snön i morgon. Sedan väntar 3-4 dagar i längdskidspåret så jag får samla lite mil inför Vasaloppet! Först ska arbetsdagen avslutas och förhoppningsvis hinns en fika med Anna med innan tåget går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar