fredag 23 oktober 2009

Roslagsleden

Så är det dags för "Expedition Roslagsled", om 55 minuter går tåget. Men den ursprungliga planen fick igår kväll modifieras, då jag efter jobbet fick en imponerande huvudvärk och en liten febertopp på 38°. Helskumt, inget halsont, ingen snuva, ingen hosta... dock hade jag haft ont i rygg och nacke hela dan på jobbet men det skyllde jag på mensvärk. (sen kom Jens hem på natten, även han med ryggvärk, nattvärk och en allmänt eländig känsla i kroppen. Tror inte mensvärk smittar...)

Nåväl, beslöt att ändra sträckningen så istället för att köra från punkt A - B - C kommer jag att springa från punkt C - B - C. Skillnaden blir att jag startar vid Karby Gård utanför Danderyd, slipper kliva upp i svinottan för att resa till Norrtälje och får istället sova bort febern någon timme extra. Det verkar funka rätt bra, nu på morgonen är huvudvärken nästan helt borta och febern nere på 37.2°. Det får duga. Löjligt kanske, men efter att jag missade SUM har jag längtat så efter någon form av utmaning. Nu blir det 43 + 43 km med bastu, mat, sömn och sällskap emellan etapperna, och för mig är det på gränsen om jag klarar det. Precis som en utmaning ska vara =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar