fredag 19 mars 2010

Det kom ett SMS...


"God Morgon. Har just avverkat en löparrunda i Gamla Stan"

Just ja, mamma skulle till Sthlm på konferens den här veckan. "När slutar ni idag, hinner vi ta en fika innan tåget?" svarade jag. Snabbt ett sms tillbaka: " Om jag hoppar sista föreläsningen slutar jag kl 14". Jodå, det märks att mamsen pluggat parallellt med jobbet senaste året! "Hoppa en föreläsning", det låter mer som en van student än som min mamma =)

Men mamma hoppade föreläsningen och hann istället med både en fika på Vetekatten och en sväng in på Runners Store. Inget shoppande för henne (inbillar jag mig eller har löparkollektionerna blivit sjukt dyra?) men jag köpte ett par gaiters inför kommande lopp i snöslaskig terräng.


Mamma på Vetekatten


Resten av dagen blir lugn. Har precis städat lägenheten så jag mår just nu toppen (älskar att städa, en av mina bra egenskaper. Den andra är att jag är morgonpigg) och tänkte ägna mig en stund åt hemsidebygge. Det är både oväntat och kul, jag som är teknisk som en påfågel och blir förbannad så fort datorn inte gör exakt som jag vill, men det här gillar jag! Det finns så mycket fuskhjälp med program och mallar att ladda hem så det blir nästan bara det roliga jobbet med innehållet kvar.

I morgon är det dags att testa Ursviksbanan, ska köra 2 varv tänkte jag. Ska bli skoj, längtar lite efter att bli riktigt trött. Det får ta så lång tid det vill, 30km ska det bli. Förhoppningsvis i trevligt sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar