lördag 27 mars 2010

Premiärmilen!

Jag tänker på alla ni som fortfarande kämpar på banan Ursvik, det känns som ett personligt nederlag att jag inte är med er. Samtidigt är jag j***igt glad att jag inte är det. Nej, nu släpper jag det och fokuserar istället på årets tävlingsdebut om några timmar, Premiärmilen! Detta lopp som förra året satte käpper i hjulet (eller snarare i höften) på mig så jag fick ställa in alla andra lopp den våren. Bättre lycka denna gång får vi hoppas. Ni som läser här vet att fokus inte direkt legat på snabbhet för det här året men en bit under 50 minuter ska jag kunna fixa! Målet är under 48 och klarar jag det får jag vara nöjd.

Långpasset i fredags känns lite i fötterna ännu, särskilt under höger häl där jag tror fettkudden har tappat gnistan =/ Lite oroande är det för framtiden, men med hälsporreinlägg, urgröpta innesandaler, tejpade fotvalv, fotgympa och en kur antiinflammatoriskt hoppas jag besegra en eventuellt begynnande hälsporre innan den fårordentligt fäste. Jag får väl minska lite på veckan löpdagar också tills det är helt bra, prioritera de viktiga passen och köra alternativträning mellan.

Men idag är det fullt ös medvetslös!
(nämnde jag att sambon står bredvid på startlinjen? Min plan är att låta honom rusa iväg på adrenalinkicken, vänta in bakslaget, och sedan i någon uppförsbacke på andra varvet trippa förbi på pigga ben)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar