torsdag 4 mars 2010

Packat och klart!

Japp, så står väskan färdigpackad i hallen bredvid skidorna som väntar på en ny omgång paraffin innan det bär iväg längs Vasaloppsspåret. Andra gången, nu vet jag ungefär vad som väntar till skillnad från förra året... bra eller dåligt?

Förra året gick jag i mål på 10h och 20min ungefär. Ingen vidare tid, men känslan att korsa mållinjen är svår att beskriva. Jag antar att det är därför man fortsätter, ny lopp, längre lopp, fler höjdmetrar, tuffare terräng... allt för att uppleva känslan av att klara av en utmaning. I fjol startade jag längst bak i sista ledet. I år står jag ett led längre fram, och kommer inte tveka att använda armbågarna för att stå bland de första där. Inte för att tiden spelar speciellt stor roll, inte för att jag har bråttom till Mora, MEN det är så satans tråkigt att stå still och trängas i den där backen direkt efter starten.

Vädret ser lovande ut, kall natt vilket bara är bra för spåren och sen en solig dag med ett par minusgrader. Hoppas prognosen håller!

2 kommentarer:

  1. Men åååhh, kul!! Håller tummarna järnet, pepp pepp, go go go!!

    SvaraRadera
  2. Lycka till och passa på och njut /Thomas Hugosson

    SvaraRadera