måndag 29 mars 2010

Premiärmilen

Igår var det alltså, trots uppskjuten ultradebut, ändå dags för årets tävlingsdebut. Lite dålig planering gjorde att vi missade att det bara var halvtimmestrafik på pendeln, men vi han ändå både lämna in överdragsväskan, kissa i skogen och värma upp någorlunda innan startskottet small. Sedan bar det av, min vana trogen gick jag ut lite trevande och inkännande första kilometrarna innan jag kände hur kroppen svarade. Men svaret kom och det var positivt så det var bara att köra! Fin bana med sopad asfalt/någorlunda torr grusväg och lagom kupering med några små backar andra halvan av 5km-banan. Det var kul att springa och trots att jag blev slagen med över minuten av Jens och överskred förra årets resultat med 57 sekunder är jag väldigt nöjd! Jag vet att jag inte är lika snabb i år, och att gå under 56 (55:54) var ändå bättre än jag vågat hoppats på =)

Dessutom känns hälen bättre när den bara belastas med iläggsulor eller i urgröpta tofflor. Lite skadeförbyggande övningar på gymmet idag efter ett besök hos frissan, det blir nog bra det här. (Jag har förresten hört att man får sitta i massagefåtölj medan de tvättar håret på det ställe jag ska till, jag har HÖGA förväntningar...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar