lördag 6 mars 2010

Rallyvasan

Det kan gå hur som helst i morgon. Har inte åkt skidor sedan 10 februari. Kanske får jag bakhalt, eller inget glid. Kanske fryser jag för mycket. Kanske får jag skavsår, eller blir för trött helt enkelt. Kramp är ingen omöjlighet. Eller någon muskelbristning, eller annan skada. Kanske går ena staven av? Men just nu känns det som det inte spelar så himla stor roll, för jag har fått åka Rally på isen idag! Helt sjukt kul, lite av en dröm jag haft i flera, flera år.

Du kommer i full fart, och framför dig rusar värsta stora snödrivan bara närmare och närmare. Du hinner be för ditt liv och håller krampaktigt i dörrhandtaget, förberedd på en kollossal krasch. Så i sista stund lyckas föraren bredvid på någon lurt vis få bilen att ställa sig snett för att mitt i kurvan dra på med fyrhjulsdriften så bilen skjuter iväg åt ett helt annat håll istället för att fortsätta rutcha rakt in i snön. Jag känner för att skratta högt, toksmilar som en idiot och bara önskar mer. Högre fart, tvärare kurvor, mer mer mer! Haha, adrenalinet forsar. I morgon ska jag simulera rally i 9 mil!

1 kommentar:

  1. Shit så kul det låter, lite avis är jag faktiskt om jag ska vara ärlig.

    Hur gick Vasan? =)

    SvaraRadera