tisdag 22 september 2009

Dagens träning

Efter nästan ett halvårs uppehåll från klubbträning har jag åter hittat tillbaka till Zinken klockan 18.30 en eller två kvällar i veckan. Det är superskoj med sällskap just nu så jag njuter av möjligheten så länge den känslan varar, snart känner jag väl åter för att lufsa runt i skogen i mitt egna sällskap och klura på livets gåtor.

Idag var det "lätt jogg" iför Lidingö på programmet, bara det att lätt jogg för några innebär nästan snabbdistans andra (läs:mig) efter sommarens avsaknad av intervaller och andra kvalitétspass. Inte så att jag inte fattade det innan jag valde att hänga med Ken i hans 5-minuterstempo, men det var inte riktigt vad jag tänkt innan passet. Nåja, det var 9 sköna kilometrar runt Årstaviken i trevligt sällskap, tempot tror jag landade på strax under 5-minuters? och det var inte alls så slitigt som jag först trodde det skulle bli. Skapligt pigga ben och jag måste säga att det känns bra inför Lidingö på lördag. Målet är 2.50 och 2.50 ska det bli!

1 kommentar:

  1. Lidingöloppet, lycka till.
    1 år sedan du masserade mig senast, har ont i nacken, flytta tillbacka till Eskilstuna pls
    Thomas

    SvaraRadera