söndag 20 september 2009

Underbara årstid

Efter en skön slapp morgonstund bryggdes en termos kaffe och cykeln plockades fram för en tur till lingonskogen. Och lingon fanns det, stora, röda, vackra lingon som nu ligger mosade och sockrade i glasburkar i vår kyl. Länge leve allemansrätten.

En vecka kvar, hur ska jag då göra för att optimera förutsättningarna för en bra tid på lördag? Ingenting särskilt hade jag tänkt. Äta bra, inte mer än vanligt eftersom jag vanligtvis äter en massa mat. Överdrivna mängder kolhydrater blir jag bara seg och tung av, plus att magen då protesterar så fort pulsen stiger över 100 slag/minut. Sova så bra som möjligt är viktigt, men sånt har jag svårt att påverka... jag däckar alltid runt kl 22 och vaknar runt kl 5 så det är liksom inte så mycket att göra där heller. Träningen då? Tja, inte blir det några hårda löppass i veckan, men lite jogg, gym och simning tänkte jag nog köra ändå.

Som vanligt.


Här kommer lite bilder från dagen


Min supersnygga nyinköpta gamla cykel, med hederlig fotbroms och
inga växlar som kan strula


Här var det original =)

Lingon, i all sin prakt i naturen


Lingon, efter att de berövats sin frihet...


Sjön Gömmaren och tillika rastställe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar