torsdag 10 september 2009

Löpteknik

En lektion med Markus Stålbom tillsammans med Linnéa och allt är ställt på sin ändå, såhär 2,5 v innan Lidingö! Eller nåja, inte allt, Pose var det som gällde och visst har jag vart inne på det lite innan, men inte såhär ingående- och då var det ändå väldigt grundligt! Så nu är det högre stegfrekvens, mindre häl och upp upp upp med fötterna från marken. Foten under tyngdpunkten och tappa balansen. That´s it, inga problem. Förutom att jag blir helt andfådd efter 1km av det höga stegfrekvensen, samtidigt känns det HELT FEL att återgå till vanligt lufsande med långsamma hälisättningar... så, antagligen tar jag mig de första 8km till nummerlappsutdelningen innan jag däckar ihop med andan i halsen på lördag om dryga 2 veckor...

En tröst är att Danne och Jens kommer göra mig sällskap

1 kommentar: