lördag 5 september 2009

Bellman VS långpass

I går gick Bellmanstafetten av stapeln i stan, Jens var med tillsammans med företaget och flera andra vänner deltog vid festligheterna. Jag själv har frekvent tackat nej till erbjudanden om att vara med i olika lag, trots att vårt lag från förra året var på plats och trots att det är hur grymt kul som helst med stafett. Tack, men nej tack. 2007 hade jag veckan innan fått problem med höger hälsena, men ställde ändå upp och så var det kört med Lidingöloppet det året. Förra året sprang jag med två lag, och trots att jag under första varvet kände att vänster hälsena inte ville vara med i leken så sprang jag ändåden andra rundan och sen var det bara att sälja även det årets startplats till Lidingö.

Så gårdagen ägnades istället åt loppisbesök (En matta till balkongen och lite husgeråd) och torghandel (frukt och blommor). En cykeltur på min nya fina gamla cykel, tvätt och städ hanns med också. Avslutades med middag på En ful och en gul tillsammans med Triental som firade deras första start i Bellman. Idag däremot blir det löpning, mor och bror kommer på besök och tillsammans ska vi köra ett långpass i kvällningen, mäta varandras krafter och krossa varandras psyke. Vi är inta bara släkt, vi konkurrerar också om Den Gula Tröjan...

Danne


Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar