fredag 7 augusti 2009

I natt jag drömde

Drömde om BAMM inatt. Vi skulle springa i lag om 4, förutom Anders skulle även Fredrika och Annika från IF Linnéa springa med oss. Det kändes ju bra, lite mer erfarenhet i laget =) Mitt enmanstält var i drömmen stort som ett campingtält, och funktionärerna hade lagt ut presseningar på den blöta marken som vi kunde ställa tälten på. Tälten slog vi för övrigt upp innan start, och tävlingen började med att vi skulle packa ihop dem och sen springa iväg. Startsignalen var förresten att två urdåliga komiker slutade spexa, då skulle vi börja.

Var in på yr.no och kikade på prognosen över Björkliden. Det ser, hmm, intressant ut. Det där med presseningar vore kanske inte så dumt ändå.

Idag är det lördag, och efter 2 dar med bad i skogstjärnar, bärplockning, surströmming, backintervaller med familjen, grillning och strålande sol känns plötsligt sommaren 100% mer sommar än hittills. Idag ska jag, mamma och Jens mäta våra styrkor mot varandra under ett långpass i Ljustorpsterrängen. 3 utmanare. Utmanare nr 4 har enligt säkra källor återhämtat sig efter en elakt lång förkylning och har nu börjat jaga formen, medan Regerande är ute på Sveriges vägar och jagar klippdyk och glasstånd. Han och Matilda (som laddar inför Lidingö 15k), har någon löjlig idé om att springa varannan dag fram till Lidingö- håll er till glassen säger jag, tänk på att ni kan stuka foten eller nått annat otäckt annars.

1 kommentar:

  1. Vilket sjysst lag! Det hade ju varit riktigt roligt. Tur att jag får springa lite i alla fall, även om det bara är i dina drömmar ;)

    Ha ett fantastiskt långpass!

    SvaraRadera