onsdag 12 augusti 2009

Uppladdning

Träningen är gjord, utrustningen är packad, maten är inhandlad, förväntningarna är höga. Anders är antagligen på väg mot Stockholm och jag har precis klämt i mig en rejäl frukost. Kom på igår kväll att jag inte energiladdat i veckan, men jag är ju lite skeptiskt ändå till överdrivna kolhydratuppladdningar så det här blir ett bra test. De gånger jag har följt uppladdningsregler med tömning en vecka innan och sen i det närmaste obegränsat intag av diverse kolhydrater har jag bara blivit seg, trött och underpresterat kraftigt. Dessutom har magen strulat mer än vanligt under de loppen... Nej, då tror jag det räcker att man äter rejält av en allsidig kost, kanske hellre med lite överskott på fett så man stimulerar fettförbränningen. Det är ju där vi har vår största energikälla, och i såna här lopp som pågår flera timmar per dag räcker räcker ändå inga glykogenförråd speciellt länge.

Nej, lagom mycket bra mat, lite extra fett och glädje. Det är mitt recept på uppladdning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar