tisdag 4 augusti 2009

Att byta jobb

Nu har jag släpat mina inlines på tåget för sista gången, haft min sista primärvårdspatient, skrivit min sista journal i BMS... osv osv. Det är lite konstigt att helt abrupt sluta med nått man gjort nästan varje dag under en längre tid. Känns mer som jag bara ska vara ledig några dar, testa ett nytt arbete och sen återvända till det trygga, det jag kan. Men nope! Nu är det nya rutiner som väntar, underbara rutiner som innebär att jag är kla varje dag kl 16.30!!! Vad ska jag göra av alla dessa extra timmar jag får? Svar- Dansa (anmält mig till Lindy Hop=), springa (stenkast från Zinken , lagom springavstånd hem, närhet till Hammarbybacken..), styrketräna (lokal finns på jobbet, nu ska jag bli stor och stark!), träffa vänner (Anna och Kattis på samma arbetsplats, bara det =), shoppa (jisses, jag spar ju en del pengar på det här också), åka hem till norrland (sthlm-sundsvall 3h 20min, arbetsdag til kl 14 varje fredag...).

Vänner, om jag klagar framöver på att tiden inte räcker, var snäll och påminn mig om hur jag hade det förut.

Nu ska jag till gymmet, fixa lite grejer i stan och sen plocka upp Jens på jobbet. Mamma och pappa, vi siktar på att lämna Sthlm kl 16.




Jag på jobbet

2 kommentarer:

  1. Stort jättegrattis!

    Vad kul att du ska börja med Lindy. Det gjorde jag i många år...

    SvaraRadera
  2. Så bra, då går jag nybörjarkursen nu så kan vi gå ut och dansa sen =) Man kan inte springa HELA tiden ;-)

    SvaraRadera