tisdag 26 januari 2010

Klubbträning i långbacke

Tog mig till träningen med Linnéa ikväll, och ångrade mig inte en sekund. Har ju vanligtvis 10 olika anledningar till att skippa de gemensamma träningarna och istället köra mina egna pass, även om jag i början av dagen har goda intentioner att vara med. Visst finns det orsaker, den största att jag tycker det är skönt att klara av träningen direkt efter jobbet och sen ha kvällen hemma och äta middag tillsammans och så. Men, det är ju väldigt KUL att träna med andra emellanåt! Idag blev det intervaller i långbacke. Det blir bara väldigt tydligt på de här gemensamma kvalitépassen att jag tappat det tempo jag en gång tyckte jag jobbat upp skapligt. Och det är klart, då körde jag hårda intervaller 1ggr/v... nu blir det kanske varannan, och det är sällan jag pressar mig så hårt som jag gjorde då. Mitt rekord på 5km är 20.21min, på milen 44.57min, halvmarathon 1.39.07.... det här är tider jag är STOLT över, de är skapliga och för att komma från mina sega ben är de fantastiska. Har aldrig vart speciellt snabb, alltid fått kämpa för varje sekund.

Idag vet jag inte om jag vågar springa milen på tid. Skulle jag klara det på 50min skulle jag nästan bli förvånad. Intalar mig själv att jag inte kan lägga fokus på farten, nej det är uthållighet och en stark kropp som ska ta mig över alperna i slutet av juli! Fast... det skulle ju inte skada att klara det inom maxtiden förstås...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar