torsdag 4 februari 2010

Snigel i spåret?

Det drar ihop sig, 1 månad kvar nu till Vasaloppsstarten. Åkte förra helgen 30km ihop med Ulrika, en kollega från kliniken. Hon ska åka öppet spår 1/3 och jag kör loppet den 7/3. 3h räknade vi med och beställde hämtning därefter, men klockan ramlade iväg till 3h och 20min innan vi var tillbaka till starten i Brantbrink. Och visst, vi hade inte direkt pressat oss stenhårt men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var rejält trött.

En tredjedel av vad som väntar den 7/3


1 tredjedel. 3h 20 min. Det skulle innebära 10h utan köerna. Om vi håller samma tempo hela vägen. Visst, jag kan hitta på mycket dåliga ursäkter - lite småförkyld, ingen särskild uppladdning, dåligt med dryck under passet... men det vore mest, just det, dåliga ursäkter.


Så när jag nu går in och läser PM:et för Södertäljeloppet och ser att de som inte går ut på fjärde varvet, dvs påbörja 4e milen, inom 3h snällt får kliva av och åka hem utan banan och medalj - Ja, nog blir jag lite nervös.


Men det är först nästa onsdag, innan dess ska 46km avverkas genom Ljustorps vackra skogar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar