måndag 15 februari 2010

Mängdvecka

Så var den igång, veckan då jag transporterar mig mellan hemmet och jobbet till fots. Vaknade med tränngsvärk över skuldror och biceps efter gårdagens skridskobedrift, men nämnda kroppsdelar är inte speciellt delaktiga i löpning så jag kände mig ändå väldigt fräsch i kroppen den första dagen. Särskilt på hemvägen (som till följd av ett tandläkarbesök blev från Hornstull, över Västberga och hem via Älvsjö) pinnade jag på riktigt bra, det var kul att känna att benen är pigga trots en ganska tuff träningvecka som gått.

Men, det finns en del justeringar i planeringen - onsdag efter jobbet ska jag hem till en nyinflyttad kompis i Järna, så då blir det bara enkel väg löpning. Torsdag är jag anmäld till en klätterkurs så då går turen hem via telefonplan, vilket iof blir en längre sträcka och får väl ses som kompensation för onsdagen ;-). Sen på fredag tar jag mig friheten och byter ut löpningen mot 2 eller 3 mil på skidor efter jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar