söndag 14 februari 2010

Sjukgymnast i fält


Ibland blir det inte som man tänkt. Idag hade vi tänkt oss en tur på långfärdsskridskor från Uppsala till Smedsuddsbadet i Vikingarännet, men ett ofokuserat ögonblick efter ca1,5 mils åkning får konsekvenser i form av en luxerad axel (inte min dock). Så får jag göra min första insats som sjukgymnast i fält, hade valt ett annat tillfälle om jag kunnat men känslan då axeln glider tillbaka på sin plats är obeskrivligt skön! Men även med alla kroppsdelar på plats gör det såklart pissont så vid Erikslund kallar vi på skjuts och jag fortsätter på egen hand mot Kungsängen. Hade ingen lust att fortsätta ändå till Smedsudden själv och dessutom visste jag att isen var dålig sista biten... Och visst var det ett bra beslut, den reducerade sträckan gör att jag vågar stå på lite mer och jag riktigt njuter av tempot och kryssar fram mellan övriga åkare som sparar mer på energin för att nå hela vägen.

3 mil senare glider jag in i viken i Kungsängen med ett stort leende och känner att det är alldeles lagom. Bastun är fortfarande varm och snart ligger vi under filtar i soffan med ostmackor och ser på Puckelpist-reprisen från nattens OS-sändningar =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar