söndag 30 maj 2010

Hårdträning och avsked

Måndag morgon, solen skiner, frukosten är just intagen och jag kryper ner en stund till under täcket. För jag har semester! Haha, idag och i morgon gör jag vad jag vill hela långa dagarna =)

I helgen har jag och Jens vart och paddlat forskajak i Dala-Floda med Kajaktiv. Sjukt roligt, liite ångest och adrenalinpumpen på högtryck. Tyvärr inte så mkt bilder, svårt att fiska fram kameran mitt i forsen... så förra veckan blev en slags vilovecka när det gäller löpningen med 2 pass, men n börjar en tuff träningsperiod innan nedtrappningen inför Swiss Alpine. Fram till avresan 24/7 blir det 3-veckorsblock med 2 tuffa veckor följd av en lugnare återhämtningsvecka, där de tuffa veckorna innehåller ffa mängdträning på lägre intensitet och backträning. Idag ska Flottsbrobacken besegras ett antal gånger!

Men kära vänner, vill ni veta hur det går i Alperna så slå en signal så tar vi en fika, för här blir det tyvärr inte mer skrivet på ett bra tag. Jag har helt enkelt ledsnat på bloggandet och tackar för mig den här gången!

Nu kör vi hårt, kram Maria

4 kommentarer:

  1. Lycka till i backarna. Hoppas du tittar in och håller oss underrättade hur det går. Swiss verkar magiskt, jag laddar för sthlm maran sen vansbro och sedan VERTEX. Kämpa på;)

    SvaraRadera
  2. Lyckliga jag då som får direktuppdatering på plats.

    Lycka till på allt fram till dess!!!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Å vad synd att du slutar blogga. Jag hade gärna följt dig mot Swiss. Kan du inte skriva en liten rad om tävlingen när den är genomförd? Pleeease...
    Lycka till!!

    SvaraRadera
  4. Hejsvejs! Visst kan jag skriva en tävlingsberättelse efter Swiss! Och faller andan på är det omöjligt att det blir något inlägg innan heller. Ha det så gott så länge och njut av sommaren!

    SvaraRadera