tisdag 4 maj 2010

Ursviks Xtreme

Rapport från gårdagen - avslutade arbetsdagen med jour, och såklart var det heeelt lugnt mellan typ kl13-16 och SEN kom en hel hög med patienter. Inga såna där snabba besök heller utan lite mer komplicerade problem som kräver både mer tid och tanke. Men efter lite ombokningar och fixande hann jag ändå iväg i tid och mötte upp Jens vid tunnelbanan strax efter kl 17. Hoppade på tåget till Hallonbergen och promenerade ner till starten för Ursvik Xtreme. Äntligen skulle jag få testa banan på barmark =)

Och det var kärlek direkt, redan i första backen in mot skogen kände jag att kroppen var med mig idag. Banan passade mig fint med rätt mycket backar och mindre stigar, bortsett från de tre sista kilometrarna längs elljusspåret lyckades jag njuta ordentligt hela vägen trots att mjölksyras stockade sig bitvis. Det var ca 150 startande men då starttiderna sprids ut på 1,5h var jag rätt ensam i skogen. Höll ihop med Jens första 4km, blev sen omsprungen av 2 och sprang själv om 1. Annars var jag solo, och tyckte faktiskt det var rätt skönt.. inegn klocka hade jag heller så jag fick helt springa på känsla, och antagligen var det därför jag kunde njuta så mycket av banan.

Sprang i mål efter 74 min och 19sek, ett snittempo på strax under 5min/km. Grymt nöjd! Det kändes fint i kroppen efteråt också så det bådar gott inför helgens Lidingö Ultra. Resultatmässigt blev det en 3e plats bland damerna, så lite kaxig är jag allt idag ;-)

2 kommentarer: