tisdag 4 maj 2010

Hej träningssug!

Efter 1 vecka med minimalt med träning, magproblem och allmänn lathet är träningssuget tillbaka, och som vanligt efter en liten svacka är lusten större än någonsin! Oj vad här ska tränas. De ska pringas, gymmas, simmas, orienteras och så kanske jag äntligen får tummen ur och lär mig åka på mina Skikes som pinsamt nog står kvar i garderoben där de hamnade i höstas när första snön föll...

Och suget efter att avverka kilometrar i djupa skogar kunde knappast komma lämpligare. Våren och sommaren gör allt större framsteg och snön börjar försvinna även längst inne i de djupaste skogarna, dit bara långlöparna och trollen hittar. Loppen närmar sig också, nu närmast väntar Ursviks Xtreme redan ikväll och sen är det dags för ultradebuten på lördag ute på vackra Lidingö. 50 härliga kilometrar i, som det ser ut nu, strilande regn...

Men först - Ursvik Xtreme. 15 kilometer i terrängen, utmanad av Jens. Vi ses på centralen efter jobbet och tar tuben till Hallonbergen. Det blir hårt. Jag tänker att jag kan ju alltid skylla på magen om jag kroknar. Men det ska jag inte göra. Skylla på magen alltså. Krokna kan jag inte lova att jag inte gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar