lördag 20 juni 2009

Promenaden

Kom just in från en promenad. Kändes ovanligt, det är mycket sällan jag promenerar. Och vore det inte för att jag ville lyssna på Sommar i P1 som jag laddat ner i mp3-spelaren och för att jag redan sprungit idag så hade jag nog inte tagit den där promenaden idag heller. Tycker egentligen inte om att gå.

Vi lever i en tid av hejdlöst promenerande. Särskilt bland kvinnor mellan 30-60 är det populärt, man powerwalkar, stavgår och långpromenerar så fort solen glimtar till bakom molnen. Jag tycker att det låter så behagligt när folk säjer att de ska ta en långpromenad, så det är med viss förvåning jag insett att jag inte gillar det. Jag kan gå ut och strosa sakta runt kvarteret ibland och njuta av det, men det är inte ofta det heller. Det är tråkigt, jag blir bara rastlös av att gå. Inte är det speciellt behagligt heller, jag blir trött i ryggen och seg i huvudet.

Nej, ska jag vara ute vill jag antingen träna (just det, promenera hamnar inte under kategorin träna), leka, eller uträtta något ärende. Annars ligger jag hellre inne i soffan och läser en bok. Så var det med det. Lite bilder från midsommarfesten kommer strax!

1 kommentar: