lördag 20 juni 2009

Veckans löpning

Torsdagen avslutades med ett pass i Vilstabacken, 8 vändor till toppen och sedan lugn jogg runt korta elljusspåret. Det var regnigt, lerigt och underbart. Jag har saknat så att springa, njuter verkligen av att bara vara ute och kunde inte bry mig mindre om tiden och prestationen. Viktigast att bygga upp en uthållighet och styrka nog att klarar BAMM om knappa 2 månader... och givetvis att bli helt skadefri... :-/

Gårdagen bestod av en del hoppande runt midsommarstången och dansande i natten men annars var det lugnt på det fysiska planet. Vaknade runt kl 8 och tackade ännu en gång mina gener som inte känner till fenomenet baksmälla när jag snörade löpardojjorna för att utforska resten av Skarpö. Blev ca 45 min joggande i behagligt tempo, fantastiskt vackert i skärgården den här tiden på året. Grönskar och blommar och kor och får som går runt med sina små bäbisar och tuggar gräs och har det bra. Riktig sommaridyll! Väl hemma kom jag på att dusch saknades, men Johan ställde snällt upp med trädgårdslangen.

Höften krånglar ännu, ingen större skillnad där, så fortfarande får löpningen ligga på ett minimum till förmån för mina rullande leksaker. I morgon blir det inlines eftersom Stadium inte kan hålla vad de lovar och varker hör av sig eller levererar som de bör. Ligger nu på listan över företag jag aldrig mer gör affärer med tillsammans med ElGiganten.


Jag och Jens

Skumpa ska det va, lilla flaskan...

Sillunch

Måste bara avsluta med en stor eloge till brorsan- Ankeborg på slak lina.
Du vann den matchen. (Bra sugen att publicera bildbeviset... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar