onsdag 14 april 2010

Badskor VS FiveFingers



Kom just in från en kort tur i skogen med mina badskor. Låter kanske knäppt, men frågan är om det inte är ännu knäppare att köpa ett pat FiveFingers för över tusenlappen? Det gick nämligen över förväntan med badskorna. Nu blev det iof bara 1km med tanke på min onda hals, men det funkade helt ok. Underlaget var småstig med en hel del rötter och sten. Visst får man vara uppmärksam på var man sätter ner fossingarna, men skorna skyddar ändå en del. Så för alla Pose-fan, det här är absulot ett alternativ och ger garanterat bättre resultat än all Pose-träning i era vanliga löparpjuks. Inte en chans att jag mosar ner hälen först med de här skorna på fötterna! Dessutom riktigt känns det nu efteråt hur alla små fotmuskler fått jobba lite mer än de är vana vid. Gissar att man bör börja väldigt korta stunder och öka på sakta.

Skorna finns att köpa på Team Sportia och kostar ca 150kr om jag inte minns fel!

Såhär ser Five Fingers ut...

...Och såhär ser mina badskor ut. Ok, inte lika flashiga kanske...

2 kommentarer:

  1. hej...min son letar efter ett par speciella badskor..var har du köpt dina? ja dom längst ner????

    SvaraRadera
  2. På Team Sportia! Annars kan du googla på badskor, det finns lite olika varianter.

    SvaraRadera