fredag 9 april 2010

Matematikern spekulerar

Fredag kväll, jag har precis släpat mig upp från soffan där jag höll på att somna från både bok och te. Vad trött man blir av att simma! Jag var fram tills precis nu helt övertygad om att jag simmat 1000m på Eriksdalsbadet efter jobbet, men nu när jag skulle jämföra med hur många längder det skulle bli i en 25-metersbassäng kom jag på att jag ju simmat 1250m! Vilken bonus =) Hej huvudräkning, jag skyller på att jag har så svårt att tänka på annat än att andas in ovanför ytan och inte under den medans jag simmar. Trots att jag tycker simning är förvånansvärt trist var det rätt skönt idag, bytet från arbete till vatten med helgen hägrande på andra sidan var inte helt fel. dessutom så mycket bekvämare än att simma i 50-metersbassängen än på 25m bana och bara vända hela tiden.

Anledningen till dagens vattenlek är min onda häl... jag tänkte reducera antal löpdagar till 2/vecka tills den är bra, så nu blir det till att fylla ut med annat skoj. Igår stod det klättring på schemat, grymt skoj på ett helt annat vis än löpning. När jag springer låter jag tankarna vandra fritt mellan olika osannolika dagdrömmar där alla mina livsönskningar går i uppfyllelse på ett helt fantastiskt vis. Men när jag kämpar på klätterväggen tänker jag inte på något annat än hur jag ska ta mig vidare till nästa grepp. Under löpningen är dessutom ofta ensam medan man i klättringen måste vara två, vilket är rätt trevligt som omväxling.

I morgon är det iaf dags för löpning igen =) Hammarbybacken var det tänkt, och jag har lurat med mig Carro också så vi får peppa varandras mjölksyretolerans. Värmer upp med att jogga dit, blir nästan 2 mil beroende på vägval så tillsammans med backen går det väl in som veckans långpass.

Sist måste jag lyckönska alla TEC-löpare, stort lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar