tisdag 6 april 2010

Sverige springer. (inte jag)

Tillbaka i arbetsrutinerna efter långhelgen! Känns bra, jag mår egentligen bättre när jag får jobba på dagarna, även om det är grymt skönt med lite ledigt ibland. Det är väl som i så många andra situationer kontrasterna som gör det.

Efter en hektisk förmiddag följde en lugnare eftermiddag (som ändå drog ut på tiden, som vanligt..). Jag hade laddat för ett intervallpass med stegintervaller 3x(4+3+2min), men när det var dags att slå av datorn efter sista patienten bestämde jag mig för att köra intervallerna i morgon istället innan dansen. Känner mig liksom liiite sliten i knäna fortfarande efter helgens långpass + att min halvmosiga häl gärna softar en dag till. Så, det blev en sväng ner till gymmet istället där benen, ryggen och axlarna fick sig en genomgång.

Nu efter dusch, middag, lässtund och en nästan-slummer i soffan kom Jens hem efter att ha kutat 10 x 2minuters intervaller hem från jobbet. Han fullproppad med endorfiner och jag nermosad med parasympatiska systemet som ensam regent i min kropp. Snacka om stämnings-krock... men jag repar mig, och snart är det dags för nya tv-programmet Sverige springer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar