lördag 10 april 2010

Snacka om att ligga i lä!

En resumé av gårdagen:

Startade med 7km löpning, en rundslinga mot Huddinge och tillbaka. Försökte hålla högre tempo men benen var sega och det blev en snittid på 5.06 eller liknande. Gick in, packade ryggsäcken och gav mig sedan iväg i en mer lufsande fart hem till Carro som lämpligt nog bor granne med Hammarbybacken. 1h och 15 min senare ringde jag på hennes dörr där en något nyvaken tjej höll på att avsluta frukosten. Snabba Carro svalde snabbt sista filen och drog på sig löparstassen, jag fick dumpa min börda och kände mig lätt som en fågel då vi gav oss av mot backen. Osäkra på hur det var med snödjupet såg vi lättade att det var nästan helt bart under liften liksom på baksidan av backen, kalas! Så tog vi tog sikte på toppen och gnetade oss upp 3 gånger, stannade upp en kort stund högst upp och såg ut över ett gråmulet Stockholm. 3 kråkor såg ut som de lekte i motvinden, såg riktigt skoj ut. Leker kråkor? Måste kolla upp det... Nöjda med prestationen joggade vi ner på baksidan av backen och fortsatte tillbaka till Carros lägenhet där en varm, skön dusch väntade.

Efter duschen tog jag tuben till söder och han inhandla ett par pjuck innan jag mötte upp min BAMM-partner Anders för en Brunch på Mose Backe. Vi hade inte setts sedan jag klev av tåget i Stockholm efter BAMM för över ett halvår sedan! Jättekul var det att ses (och givetvis smida lite nya planer på sköna äventyr...)
Jag och Anders på fjället i Björkliden


Totalt avverkades ca 25km löpning inklusive backen, varav ca 13km utfördes med 6kg rygga. Jag är nöjd med det. MEN - och nu kommer jag till det sjuka - samtidigt som jag ringde på dörren hemma hos carro gick starten för TEC-löparna, och flera av dem springer ännu! Helt makalöst. 100 miles ska några av dem bränna av innan de får duscha och sova. För en fantasiskt skildring av loppet kolla in bloggen Into the Wild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar