onsdag 14 april 2010

Vila eller inte vila - löparens dilemma

Hade en kurs inplanerad idag hela eftermiddagen, men fick igår reda på att den ställs in. Alltså satt jag där med en helt tom eftermiddag med så kort varsel att jag inte kan boka in patienter. Så vad tänker jag? Inte så svårt, jag passar på att ta ut en del av all flex-tid, ger mig ut i solen efter lunch till förmån för backintervaller i Münchenbacken! Underbart. Men... nu sitter jag här och känner små, små, tveksamma stickningar i halsen. I normala fall skulle jag köra ändå och se vad som händer, antingen går det bra eller så bryter det ut någon förkylning. Men i helgen ska jag ju ut på min debut-topptur upp på Ottfjället, no way att jag missar det för en ynka förkylning!

Så hur ska jag göra? Hoppa löpningen, åka hem och dricka te i solen på balkongen? Eller ska jag köra som planerat? Jag vet vad alla skulle föreslå och jag vet vad jag skulle föreslå till andra- Men det är inte så jäkla lätt ett bestämma till sig själv!

Ha, vad fånig man är. Egentligen. Har man inte större problem än såhär borde man väll inte klaga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar